Tuesday, March 23, 2010

hELMet OH helMET..


Assalamualaikum..peristiwa ngeri ni berlaku pada waktu petang dimana aku bersama hawa bergegas ke bandar jengka untuk menyempurnakan beberapa perkara..biase lah nama pun nk cepat kan,jd meter tu agk2 mcm nk tembus la jugak..waktu tu dalam perjalanan balik,selesai menunaikan bebrapa perkara aku terus capai helmet n start motor,xperasan pulak org belakang ni xsempat nak ikat tali helmet..dibiarkan terbuka macm tu jer..kita nk cepat,xpandang belakang dah..tengah2 pecut ni tibe2 aku dengar suara orang sayup2..ala2 dengar xdengar,yela pakai helmet tertutup macam pakai walkman..aku pun fokus pada suara tu.."kiahhhh..benti kiahh.." kemudian die tepuk2 bahu suh benti..aku terkejut n sempat pusing belakang sekilas sebelum benti..terkejut eden tgk HELMET kat kepala die hilang..bile motor benti jer,die pun mcm nk nangis
"kau ar ni,bawa laju sangat.."
"Ya ALLAH..nape xikat helmet tu?"
"camne aku nk ikat,xsempat..laju sangat..hu2"
"nape xpegang?"
"aku dah pegang dah,tercampak gak"
"kat ,mane helmet tu tercampak?"
"belakang tu,sikit agi nk kene kete org kau tau"
bila aku uturn nk ambil helmet,tiba2 ade kete datang hulur helmet siap senyum sinis lagi...adoii..malunyer..lps ucap timekasih aku pun tlglah pakaikan helmet n terusakn perjalanan..
p/s : ikatlah topi keledar anda agar anda xkehilangannya..

No comments:

Post a Comment