Saturday, February 20, 2010

PETANG YANG PENUH DEBARAN

Salam..Petang tu lebih kurang kul 3ptg,tepon umah menggesa aku untuk mengangkatnya lalu aku angkat dan bg salam
"Assalamualaikum"..
"Waalaikumsalam,sape ni..kakcik ker?" kedengaran suara ayah..
"Kak cik ni,nape ayah?"..
"mak ada?suh mak ambik AYAM kat kedai tamizi ni"..
"mak xde,mak g mesyuarat"..
"mak g bile?"..
"baru td mak,kuar xpe2 t ade org dtg ambik"..
"ok,datang ambik ek"
"ok assalamualaikum"
"waalaikumsalam"

Ayah kalau suruh kena buat dengan segera..Tanpa fikir panjang ku terus ciap2 capai kunci kete sambil arahkan mizah (adik) ambik BESEN nak letak AYAM bawa masuk kete..sampai kat kedai yg ayah cakap tadi,mata melilau cari ayah kat mane?nk ambik ayam kat mane ni??..
ha,tu kete ayah..tibe2 ayah menuju ke kereta yg aku bawa,buka pintu belakang n masuk sambil berkata "kete xleh idup plak..minyak habis"..Aku ngan mizah yg beria pegang BESEN tercengang sambil tanya "AYAM manenye??"..ayah yg bertambah pelik tny balik.."AYAM?sape kate AYAM??orang kate suh ambik AYAH die cakap AYAM plak"..aku dengan malunya u-turn kereta dengan selambe,n bawa AYAH balik umah..adik kat sebelah ni marah2.."Kakcik la ni,buat malu orang je dengan BESEN2 ni.."..aku hanya mampu senyum sinis je tahan MALU..(^_^)
moral value = alert dengan arahan..

1 comment:

  1. Salam...
    hehehe... ayah dah jadi ayam
    biasalah tu, kdg2 bila ckp dlm fon, x jelas sgt
    ^_^

    ReplyDelete